Pages

Selamat Datang

Kenangan Terindah 2011

Majlis Hi-Tea 1Malaysia

Tuesday, July 12, 2011

PROGRAM LAWATAN PENANDA ARAS DAN MEMBINA JARINGAN KE SEKOLAH-SEKOLAH DI PULAU PINANG


Penanda aras atau benchmarking merupakan satu kaedah pengukuran yang digunakan dalam sesebuah sekolah untuk menentukan arah dan aras pencapaian sebenar yang sepatutnya dicapai oleh sesebuah sekolah. Pada masa yang sama, penanda aras ini akan berperanan untuk melihat dan menentukan kedudukan pencapaian dan prestasi sesebuah sekolah serta melihat cara, kaedah serta metodologi untuk mengetahui kedudukan prestasi tersebut.

Dalam usaha mencapai matlamat ini dan atas inisiatif serta galakan dan juga permintaan daripada pihak pentadbir sekolah, Kelab Staff SMK Sultan Mansor Shah pada tahun ini akan mengadakan lawatan penanda aras ke beberapa buah sekolah di Pulau Pinang.

Berikut adalah merupakan tentatif program Lawatan Penanda Aras Dan Membina Jaringan Ke Sekolah-sekolah yang akan diadakan di Pulau Pinang:-

Hari Pertama
9.00 pm:  Bertolak dari SMK Sultan Mansor Shah

Hari Kedua
10.00 am: Lawatan ke sekolah-sekolah yang terlibat
2.00 pm: Lawatan sekitar Penang Road dan Queens Bay Pulau Pinang
5.00 pm: Lawatan Ke Padang Besar
12.00 am: Kembali ke Pulau Pinang
 
Hari Ketiga
8.00 am: Lawatan sekitar Pulau Pinang
1.00 pm: Bertolak pulang ke SMK Sultan Mansor Shah.

Program ini disasarkan kepada semua staff SMK Sultan Mansor Shah (Termasuk Staff Akademik dan Staff Bukan Akademik). Semoga dengan adanya lawatan seumpama ini akan dapat memberi manfaat yang sewajarnya kepada semua warga sekolah di samping dapat membuka minda dengan lebih luas lagi serta akan dapat membentuk semangat kerja berpasukan dalam kalangan warga SMK Sultan Mansor Shah. Insya Allah.


1 comments:

AJK Kelab said...

Bagi cadangan tarikh?:)

Post a Comment